۱۳۹۲ دی ۲۴, سه‌شنبه

The Beatles - Octopus's Garden



باغ اختاپوس را رینگو استار با کمک جرج هریسن ساخت.  یک روز رینگو استار همراه با خانواده رفته بود به یونان ساردینیا و تعطیلات را روی کشتی پیتر سلرز -که اگر نشناسید ناراحت می‌شوم- می‌گذراند  در آن‌جا به او اختاپوس تعارف می‌شود و البته رینگو استار امتناع می‌کند. بعداً کاپیتان کشتی هر چیزی که در مورد اختاپوس‌ها می‌دانسته برای او توضیح می‌دهد. مثلاً علاقه‌ی اختاپوس‌ها به برداشتن چیزهای براق و استفاده از آن‌ها برای تزیین قلمروی زیست خود که مثل یک باغ کوچک می‌ماند. ایده‌ی آهنگ از آن‌جا آمد. این آهنگ به همراه راکی رکون و زیردریایی زرد از جمله‌ کارهای بیتلز است که در طول تاریخ (!) مورد توجه کودکان ِ ابنای بشر قرار گرفته. رینگو استار که تحت تاثیر سایر اعضای بیتلز برای استفاده از ساوند ایفکت در کارها بود تصمیم گرفت از یک لیوان برای به وجود آوردن صدای غل غل آب استفاده کند -البته من چند جا خواندم که این کار جرج هریسن و بطری شیر بوده- و موفق هم شد. رینگو استار دو تا آهنگ برای بیتلز ساخته ، یکی این و دیگری از من نگذر که هر دو هم در سال 68 -سلام کمونیست‌جونی‌ها- ساخته شدند. رینگو استار این ترانه را با نام واقعی خود نوشته است یعنی ریچارد استارکی.جان لنون در این آهنگ ریتم گتار دوازده سیمه‌ای را انگشتی می‌نوازد. رینگو علاوه بر خواندن و تولید صدای آب با لیوان درامز و پرکاشن می‌نوازد. جرج همیشه هریسن لید گیتار را به خوشگل‌ترین شکل ممکن پلی می‌کند و پل مک کارتنی پیانو و بیس را برعهده دارد. شما گنصد روز سامر را دیده‌اید؟ در یک صحنه زویی دشانل می‌گوید این بهترین آهنگ بیلز است. جوزف گوردن لییوییت به او می‌گوید هیچ کس عاشق رینگو استار نیست، دشنل جواب می‌دهد که از همینش خوشش می‌آید. 
باغ اختاپوسدوست دارم توسایه‌های باغ یه اختاپوس بمونم زیر دریااون میزاره بریم تو و میدونه کجاییم، تو باغ یه اختاپوس زیر دریااز دوستام خواستم که بیان تماشای من و این باغ اختاپوسیدوست دارم توسایه‌های باغ یه اختاپوس بمونم زیر دریاتو مخفیگاه کوچیکمون وقت طوفان گرم میمونیم ما لای موجارو تخت دریایی سر میزاریم به بالین در داخل یک غار، در یک باغ اختاپوسیما یحتمل آواز هم بخونیم، و حتی برقصیم چون میدونیم پیدا نخواهیم شددوست دارم توسایه‌های باغ یه اختاپوس بمونم زیر دریاداد می‌کشیم و دور و ور مرجانایی که لای موجا دراز کشیدن می‌کنیم شناچه کیفی میده به هر دختر پسری چون میدونن که خوشحالن و جاشونم امنهماها هم شادیم، یعنی من و تو، چون کسی نیست به ما بگه چی کار کندوست دارم توسایه‌های باغ یه اختاپوس بمونم با تو



به خدای دو عالم قسم که ویدیوش تا همین چند وقت پیش بود توی یوتوب و خیلی هم سیاسفید و بد ریخت بود ولی الان نیستش. این اجرای زنده‌ی آقا رینگو در 2005، این هم تو ماپتز شو کاور شده و این یکی هم برای بیتلز راک بند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر